mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Dela ditt hjärta för Williams syndrom

Publicerad 2019-05-19 13:59:40 i Allmänt,

(null)

Vår dotter föddes med Williams syndrom. Vår vardag är verkligen inte som alla andra och vi lever med stora utmaningar men med också otroligt mycket kärlek och glädje.

Dock så saknas det kunskap om Williams och vi behöver bli bättre på att dela med oss om information om just detta syndrom så andra kan få ta del och lära sig. Därför är vi med på uppmärksamhets kampanj den 17-19 maj och dela ditt hjärta för att uppmärksamma Williams syndrom. Du kan delta på olika sätt, se exempel nedan, och glöm inte att använda  #shareyourheart 

Williams syndrom är en sällsynt diagnos och det föds ungefär 5-10 barn med diagnosen varje år. Diagnosen innebär att man behöver många vårdkontakter genom livet och det saknas och behövs mer kunskap. Vi i föreningen vill uppmärksamma Williams syndrom och behovet av stöd och forskning. Vi vill sprida kunskap om Williams syndrom för att ge alla en möjlighet till ett bra liv.

Vill du vara med och dela ditt hjärta? Det här kan just du göra!

  • skapa en hjärtform med dina händer och använd #shareyourheart och  uppmana även andra att dela sitt hjärta för Williams syndrom
  • Dela denna bild från ovan genom att högerklicka, spara och lägg upp i social media med hashtaggen #shareyourheart
  • Skapa en hjärtform genom att en grupp med människor står/sitter format som ett hjärta och dela med #shareyourheart
  • Tagga dina vänner och familjemedlemmar och nominera de att även dela sina hjärtan för Williams syndrom #shareyourheart
  • (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela