mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Tog vara på delar av Halloween pumpan

Publicerad 2021-11-01 22:47:21 i Allmänt,

Varje gång vi gör Halloween pumpa får jag ångest över att man inte tar vara på pumpafrön och pumpaköttet.

Men i år äntligen tog jag min an och tog till vara av de färska fröna och rosta dem.

(null)

Så enkelt och gott!
Torskade fröna 
Ringla olivolja och salta dem.
Rostade dem på 150 grader i ca 20- 30 minuter. Så vart det klart 
(null)     
Pumpafrön är rika på omega 3 som stärker ditt immunförsvar, utöver att bekämpa artrit och inflammation. 👏🏾👏🏾💪🏾🙌🏾

#pumpafrön #hallweenpumpa #rostapumpafrön 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela