mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Adidastårta med geishafluff

Publicerad 2021-11-13 23:10:22 i Allmänt,

Idag fira vi vår yngsta.
Han är inne i adidas och ville ha en adidastårta, så jag gjorde ett försök 
(null)
Min son älskar färger så jag gjorde tårtbotten i olika färger.
Samt en hallonmousse som typ blev en färg och vaniljmousse 
(null)

Han ville ha geisha i tårta. Så det blev en geshafluff
240 g hakad geisha 
3dl grädde 
Värmer gräddes tills den nästan börjar koka 
Tar av gräddes från plattan och rör ner den hakade geishan
Låt svalan i kyl i ett dygn
Vispa upp till en fluff och du har en supergod fyllning till tårtan 
(null)
#adidastrårta #gesiha #gesihafyllning #geishafluff 
#thandischuler

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela