mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Måltids tips för Keto/LCHF

Publicerad 2021-05-26 21:17:26 i Allmänt,

Jag försätter min Keto dock så har jag nått min målvikt så nu handlar det om att behålla vikten.

Jag väljer fortfarande kolhydrater från grönsaker, fröer och det kött.
Använder mandelmjöl och psyllium fiber i min bakning eller matlagning.
 
Här kommer lite tips på det jag ätit i veckan
Lite snack- Fröknäckebröd med brieost och Macadamia nötter
(null)

Gjort mer Fröknäckebröd  recept frånDiet doctor
(null)

60g Max H#alloumiburger med small #kabanoss och grönskar  
(null)

Grillad #kalkonbröstfile med grillade grönsaker och sallad. Sås är turkisk yoghurt med majonnäs kryddat med vitlök, curry, salt och peppar.
(null)

#Lövbiff med #vitlökssås gjort på Turkiska yoghurt och grönsaker 
(null)

#Chilihalloumi med en bit laxfilé med grönkål och kokta broccoli toppat med #chiafrön, #pumpafrön och #solrosfrön 
(null)

#Laxfilé med Saint agur ost och grönsaker 
(null)

#Kycklingfilén fylld med #spenat och %parmesanost röra blandat i créme fraîches lindat med Parma skinka
(null)

#Torskfilé med #handskalade #räkor i lake med #parmesanost med en örtaioli. Det bästa med denna rätt att jag har gjort allt i ugnen samtidig - kör allt i en form 🙌🏾🙌🏾🤩
(null)

Det är verkligen så gott allt och än en gång så roligt att kunna äta hälsosamt så här! 

Här kommer än en gång #Halloumiburger 
På salladsblad med tomat, gurkan, rödlök och avokado toppat med #parmaskina och en egen gjort #grönpestomajo dressing 
(null)

#ilovemyketolife
#keto
#LCHF
#måltidstips 
Till helgen ska göra pizzabullar.😋😋

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela