mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Ketovänlig vin

Publicerad 2021-05-14 20:14:29 i Allmänt,

Idag är det fredag och då måste man få unna sig lite.

Jag unnar mig lite bubbel
(null)

Även om du äter Keto/LCHF kan du njuta av en drink eller ett glas vin vid speciella tillfällen. 
Champagne eller torrt mousserande vin – ett glas innehåller omkring 0,2-1 gram kolhydrater.

Vinfakta om Privat Brut Nature Reserva, 2018

  • Årgång: 2016
  • Druvor: Xarello 45%, Macabeo 20%, Parellada 20%, Cardonnay 15%
  • Pris: 115 kr
  • Artnr: 7904
  • Volym: 750 ml
  • Alkohol: 12%
  • Sockerhalt: 1,5 gram/liter
Fakta från torbjornstips

Finns även fakta på min favoritsidaDiet Dockor 

Happy Friday 

#ketodiet
#ketovin
#PrivatBrutNature Reserva

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela