mammathandi.blogg.se

En allmän blogg om det som händer i min vardag. Jag kommer skriva om allt ifrån mina barn och min dotters medfödda hjärtfel till mina intressen, mat, träning och fixa i hemmet.

Boosta kroppen med kokosmjölk

Publicerad 2021-06-01 17:40:52 i Allmänt,

1 juni och jag har nu kört Keto i lite drygt 4 månader.
Men som jag sagt så har jag uppnått min målvikt så det handlar om att behålla vikten för min del.
Tycker jag har hittat en bra balans genom att dra ner på fett men ökat med protein och kolhydrater.

Något som är viktigt när man går på keto då man utesluter eller begränsar på kolhydrater som innehåller fiber och andra viktiga ämnen som kroppen behöver.
Äter jag kosttillskott.

(null)

Nu har jag hittat  Aplro kokosmjölk 
(null)

(null)

Så uppfriskade och god!! 😋🥰
Kan verkligen rekommendera den i denna keto -livsstil då den Innehåller kalcium, som behövs för bevara en normal benstomme. 

Mina fötter börja svullna, misstänkte att det var pga brist på Kalcium, äter  för mycket salt ev protein sista alternativet är att jag står långa dagar på jobbet samt tränar ca 4 gånger i veckan- så jag kan kört lite hårt med mig själv. Svullnaden kom efter en löprunda första gången nämligen.

.
(null)


Men jag testar nu med att lägga till lite Kalcium samt dragit ner på saltet och växlar mer mellan att stå och sitta på jobbet. Det har verkligen hjälpt!

Börja läsa mycket om det- om ödem. Men tror verkligen inte att det är någon hälsofara. 

Men måste väl söka vård om inte svullnandes ger sig. Men ska man söka vård om svullnaden kommer och går? 

#keto
#ketodiet
#kokosmjölk
#alprokokosmjölk
#ödem
#svullnafötter
#ilovemyketolifestile


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela